Geoblog.pl    lucyfair    Podróże    Jordania/Izrael    Amman

Amman

Jordania
Jordania, Amman

Muhammad zostawia nas przy Rainbow Street gdzie od razu robię dla szwagra fotę przy siedzibie British Council (dla której to jednostki pracuje on tyle, że w Rangoon w Birmie).
Oczywiście żadnej taksówki. Po ustaleniu kierunku uderzymy z buta. Orientacja jest stosunkowo prosta gdyż miasto położone jest na wzgórzach a na jednym z nich znajduje się starożytna Cytadela, nasz cel, tuż u jej stóp położone jest Downtown.
Dajemy szansę niedługo działającemu hotelowi "Down Town". 20 jod pokój z ciepłą wodą non stop i farelką (i śniadaniem). Pokoje bardzo ładne, duża łazienka.
Amman bardzo nam się podoba, Kinie szczególnie. Centrum zatłoczone ale to nie to co w Delhi. Ludzi sporo ale nikt nie zaczepia, nie nagabuje, nie męczy. To właśnie dlatego czas tu spędza się bardzo miło. My włóczymy się jak to mamy w zwyczaju i pijemy soki wyciskane ze świeżo na naszych oczach wyciśniętych pomarańczy i granatów....wiele może nie widziałem ale umieszczenie tego miasta prawie na szczycie najbrzydszych miast świata tylko zachęca do odwiedzenia tych z góry listy. Być może tylko nasze wrażenia są tak pozytywne (swoją drogą nie wiem gdzie zapodział się w takim zestawieniu "okropny" Rangoon).

Obsługa hotelu jest bardzo miła. Pomocą służył nam szczególnieIzaak i Niedal, Arab, który chyba większość życia spędził w Londynie gdzie zresztą zetknął się oczywiście z rzeszą Polaków i mało nie ożenił się z Polką. Przeszkodziły stereotypy i uprzedzenia mamy. Smutne.
Ostatecznie postanawiamy zostać w Ammanie jeszcze jedną noc - tym razem 16 jod. Zwiedzamy Cytadelę i rzymski amfiteatr.

Za chwilę wyruszamy do starożytnej Gerazy - obecnie Dżarasz.